Categorie: Geen
Datum: 24 mei 2022

Schade? Verzekerd of de troostprijs

Heeft u te maken met een schadegeval aan uw zending? Vervelend dat het gebeurd is. Echter kan een schade in de meeste gevallen geclaimd worden. Onze partners stellen hier wel specifieke eisen aan. Ga goed voorbereid te werk zodat de claimafhandeling soepel kan verlopen.

Let goed op onderstaande punten.
Hiervoor ontvangen we graag de volgende gegevens:

  • Foto’s van het pakket waarop het transportlabel zichtbaar is.
  • Foto’s van de gebruikte binnen-verpakking / opvulling.
  • Foto’s van de beschadigde inhoud.
  • Factuur van de kopende partij.
  • Factuur van de inkoop.

De meeste vervoerders kunnen een schademelding in behandeling nemen op basis van de verstrekte foto’s.

Let op! UPS zendingen waarbij een schadeclaim wordt gestart dienen bewaard te worden incl. alle verpakkingsmaterialen omdat UPS deze ophaalt voor een inspectie op hun depot.

De betreffende vervoerder zal de schadeclaim conform hun eigen voorwaarden behandelen. Het kan dus voorkomen dat een claim wordt afgewezen omdat er niet aan de voorwaarden van de vervoerder is voldaan.

Mocht een zending onverzekerd zijn verstuurd dan geldt doorgaans de AVC conditie voor binnenlands vervoer en de CMR conditie voor buitenlands vervoer. Mocht u waardevolle zendingen hebben dan raden wij een eigen transportverzekering aan.

U kunt een schade het makkelijkste via ons verzendportaal claimen. Vink de betreffende zending aan en klik op supportaanvraag. Kies vervolgens als reden voor de supportaanvraag: schade. Alle documenten etc. zijn dan vanuit daar te uploaden.