Support
Direct support
Handleiding portal
Download de handleiding
Support op afstand
Download teamviewer en bel vervolgens 0113214060
Vragen en antwoorden
Verzenden
Hoe maak ik een verzendlabel?
Vul het contactformulier in en vertel dat je een account aan wilt maken. Dan krijg je van ons een formulier retour. Die jij vervolgens invult en terugstuurt. Hebben wij die ontvangen? Dan maken we aan account aan. Je zit dan nergens aan vast, ongeacht de regelmaat waarmee je wilt verzenden.
Hoe groot en hoe zwaar mag mijn pakket zijn?

Het maximale formaat en gewicht van een pakket is afhankelijk van de vervoerder waarvan je gebruik maakt.

• DHL4You: maximale afmetingen zijn 80 cm lang, 50 cm breed en 35 cm hoog. Maximale gewicht is 20 kg. Wanneer zendingen buiten maximale afmetingen vallen zijn Parelshop leveringen niet mogelijk en geldt een toeslag.

• DHL: standaard tot 120 cm. Toeslag tussen 120 en 180 cm. Toeslag van 180 tot 600 cm. Maximale standaardgewicht is 31,5 kg. Toeslag tussen 31,5 en 50 kg.

• DPD: maximale lengte van 175 cm met een totale maximale omtrek van 300 cm. Maximale gewicht is 31,5 kg. Bij overschrijding rekent DPD een toeslag. Hier is een calculator die laat zien of het pakket binnen de toegestane maten van DPD valt: DPD-calculator.

• UPS: maximale lengte van 270 cm met een totale maximale omtrek van 400 cm. Vanaf 100 cm geldt een toeslag voor de lengte. Bij een omtrek tussen de 300 en 400 cm geldt een grootpakkettoeslag. Van 32 tot 70 kg geldt een toeslag voor het gewicht. Maximale gewicht is 70 kg. Daarboven als pallet Express Freight. Bekijk hier de kleurenkaarten die het aantal werkdagen illustreren door heel Europa voor UPS Standard.

• PostNL: tot en met 100 bij 50 bij 50 cm standaardtarief. Maximale gewicht 30 kg. Daarboven tot een maximum van 175 bij 78 bij 58 cm en 31,5 kg mogelijk met een toeslag voor handmatige verwerking.

Hoe groot en zwaar mag mijn pallet zijn?
Bij MijnPakketDienst kan je kiezen tussen een minipallet, europallet en een blokpallet. De meeste pallets binnen de BENELUX vervoeren we met DHL. Voor landen die daarbuiten vallen of als je grote of afwijkende afmetingen hebt, neem je contact met ons op. We zorgen voor een passende oplossing via andere vervoerders waar we zaken mee doen.

• Minipallet DHL: maximale maten zijn 60 bij 80 bij 150 cm met een maximaal gewicht van 500 kg.

• Blokpallet DHL: maximale maten zijn 100 bij 120 bij 200 cm met een maximaal gewicht van 1000 kg.
Ik heb uitzonderlijke afmetingen om te vervoeren. Welke vervoerder moet ik kiezen?
Voor speciale zendingen neem je contact met ons op.
Ik wil verzendlabels maken voor veel zendingen. Kan dat?
Dat is zeker mogelijk. Daarvoor kun je een csv-bestand (Excel) mailen naar planning@mijnpakketdienst.nl zodat wij de adressen kunnen inlezen in ons verzendsysteem. De labels kun je dan zelf vanuit jouw account afdrukken of kunnen wij op klevende labels naar jou toe sturen.
Pakketten ontvangen
Waar is mijn pakket of pallet?
De verzending kun je eenvoudig volgen via ons track-and-tracesysteem in de portal.
Kosten verzending
Hoeveel toltoeslag betaal ik bij DHL?
• Voor zendingen naar en door Duitsland: 5,90%
• Voor zendingen naar en door Hongarije: 3,05%
• Voor zendingen naar België: 4,45%
• Voor zendingen door België: 1,96% (Dit geldt voor zendingen naar Andorra, Frankrijk, Engeland, Ierland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Portugal, Spanje en Zwitserland.)
Hoeveel toltoeslag betaal ik bij DPD?
• Voor zendingen door Duitsland: 2,95%
• Voor zendingen naar Duitsland: 4,40%
• Voor zendingen door België: 1,9%
• Voor zendingen naar België: 3,8%
Wat is de huidige brandstoftoeslag? (vanaf 01-11-2024)
• DHL4You: 14,00%
• DHL wegtransport: 14,00%
• DHL luchttransport: 24,75%
• DPD wegtransport 12,00%
• DBSchenker wegtransport 28,00%
• UPS Standaard: Actuele brandstoftoeslag te zien in het portaal
• UPS Express (Saver): Actuele brandstoftoeslag te zien in het portaal
• PostNL: Actuele brandstoftoeslag (energietoeslag) te zien in het portaal
Levertijden
Wanneer wordt mijn pakket afgehaald / Tot hoe laat kan ik mijn pakket aanmelden voor afhaling?
• DHL parcel: indien het een expresser (volgende werkdag voor 12.00 uur leveren) betreft, kun je dit tot 15.00 uur bekend maken via planning@mijnpakketdienst. Als het geen express zending betreft is werkdag A aanmelden op werkdag B ophalen.

• DPD: op werkdag A aanmelden vóór 17:30 uur is werkdag B afhalen.

• UPS: voor 16.00 uur doorgegeven via planning@mijnpakketdienst.nl is doorgaans dezelfde dag afhalen. Dit kan per postcode verschillen.

• PostNL: deze pakketten kan je, voorzien van het label uit onze portal, zelf naar het postkantoor bij jou in de buurt brengen. Op aanvraag is het tevens mogelijk om een vaste afhaling te regelen. De afhalingen van PostNL gaan per kar.
Support
Hoe maak ik een account aan?
Vul het contactformulier en vertel dat je een account aan wilt maken. Dan krijg je van ons een formulier retour. Die jij vervolgens invult en terugstuurt. Hebben wij die ontvangen? Dan maken we aan account aan. Je zit dan nergens aan vast, ongeacht de regelmaat waarmee je wilt verzenden.
Kan er ook op vaste dagen worden afgehaald?
Jazeker! Mijn Pakketdienst maakt in dan afspraken met de betreffende vervoerders om een vaste dag in te plannen voor het afhalen. Let op! Bij PostNL en UPS brengt dit extra kosten met zich mee.
Kan ik mijn adressenbestand importeren in het portal?
Jazeker! Neem hiervoor contact met ons op.
Handleidingen voor het gebruik van ons verzendsysteem.
Wat te doen bij schade aan mijn zending?
Schades dienen binnen 5 werkdagen gemeld te worden bij ons via planning@mijnpakketdienst.nl. Bij het melden van een schade is het noodzakelijk dat je op de hoogte bent van de voorwaarden die gelden bij het melden van een schade. Om een schade aan te melden ontvangen we graag duidelijke foto's van de schade, de gebruikte verpakking waar het label zichtbaar op staat, de gebruikte opvulling van de doos, de inhoud en de waarde van de beschadigde of verloren goederen.
Support via teamviewer:
Probleem of klacht
Wat moet ik doen bij een probleem of klacht over mijn zending?
Neem in dat geval telefonisch of via e-mail contact met ons op.
Informatie

Getriggerd door de mogelijkheden van MijnPakketDienst? Wil je meer weten over onze werkwijze of ben je benieuwd naar de algemene voorwaarden?
Leef je uit! Hieronder vind je belangrijke documenten. Heb je nog een vraag? Stel hem! We geven graag antwoord.

Toch nog een vraag?
Stel deze aan ons!
Heb je een vraag?
Stel hem gerust!